onsdag 19 mars 2014

Chia pudding - bra mellanmål

Idag kom min kompis hem till oss för att ge mig ansiktmassage för första gången. När två andra bekanta fick höra det, då ville de också ha massage. :)
Eftersom tjejerna kom direkt från jobbet, gjorde jag en god chiapudding och som jag misstänkte ingen av de har ätit tidigare. De tyckte att det var jätte god. Jag har förklarat chias goda egenskaper, som tex att den har en hög protein och Omega 3 värde. Hoppas jag har sått lite frö......

Först gjorde jag en nötmjölk på cashewnötter, vatten och vaniljpulver. Sedan blandade jag frön med mjölken och la in i kylen. Efteråt hällde jag puddingen i små glas och toppade med egen Granola (müsli) och några bitar av torkad mango och gojibär. Granolan gjordes efter Ulrika Davidssons recept: http://ulrikadavidsson.se/mellanmal-for-barn-och-tonaringar-tv4









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar