tisdag 5 mars 2013

Taco på kvällen

Tyvärr familjen inte vill äta min mat (rå mat), därför måste jag alltid laga någonting till de. Mannen och sonen fick ikväll traditionell KorvStroganoff med ris, medan jag åt en god Tacos.


 



Gjorde egen "köttfärs" på blötlagda valnötter samt kryddor. Sedan mixade jag i hop en röd sås/hack på tomater, soltorkad tomater, paprika, dadlar, färsk koriander och kryddor. Taco färsen och såsen serverade jag i en fast salladsblad och toppade med guacamole som gjordes på avocado, olivolja, citronsaft, vitlök samt hackad gurka.

 
 


2 kommentarer:

  1. Hej. Är du gluten/laktos intolerant? Är det du som importerar ungersk pasta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helen, Jag är inte intolerant själv, det är min son som har glutenintolerans. Men det är jag som importerar den ungerska glutenfria pastan Glutis.

      Radera