tisdag 12 mars 2013

Lime/Citron tårta
 
På eftermiddag var jag på en mini mässa som utställare. Det var Alt Grönt i Vallentuna som har anordnat mässan. Vi var ca 15 utställare som säljer ekologiska livsmedel. Jag säljer vanlig och ekologisk glutenfri pasta många år tillbaka. Det var ca 100 besökare. Så det gick smärtfritt.
Jag hade även möjlighet att prata med 2 nya eventuella kunder. Den ena var Saltå Kvarn och den andra var grossisten Biofood. Jag hoppas att jag kan sälja pasta till dem.
 

Min man "lagade" mat ikväll eftersom jag kom hem 19 tiden. Sonen och han åt Köttfärspaj från frysen, Enkelt, Bara värma och äta. Men han lagade till mig en sallad som var god.
 
Igår kväll har jag lagat en citrontårta som blev kvällens sista måltid.
 
Den var syrlig.
 
RECEPT:
Botten: Mixa valnötter, dadlar och kakao. Tryck ut den i en mindre springform.
Fyllning: Mixa mogna avokado, citron-och limesaft, honung, kokosfett, psylliumfrö/husk. Häll på botten.
In i kylen.
Toppen: Mixa cashewnötter med vatten och lite honung. Häll på vid servering.
Kokosfett och husken, hjälper till att få rätt konsistens på fyllningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar