onsdag 6 mars 2013

Fasta - dvs äta mindre idag
 
 
På morgonen blev bara en banan till frukost eftersom hade sovmorgon och sedan var jag ute med Jerry 1,5 timme. Man får hoppas att det kommer synans på vågen alla dessa hundpromenader. ;)
 
Till lunch blev en Rödbets smoothie (gårdagens recept). Även min man testade den. Han konstaterade att den var god men för att få bort lukten/doften på rödbetan skulle man kanske kunna strö på lite mynta. Inte dålig idé. Han är faktisk duktig med smaker och olika kombinationer.
 
På kvällen ska jag iväg på en intressant föreläsning om änglar och liknande. Kvinnan som håller föreläsningen är från programmet, Livet på andra sida.
 
I kväll kommer jag bjuda familjen på en Vegetarisk rawsoppa som kommer att vara varm . Den har jag gjort tidigare och alla tyckte om det. Min man gillar rå grönsaker och därför tycker han att denna soppa är god.
 
 
 
RECEPT: Småhacka eller riv rotfrukter/ grönsaker (broccoli, blomkål, morötter, purjolök, squash). Massera in de med olivolja, citron och vegetarisk buljong. Låt stå några timmar för att mjuka upp de. Koka upp vatten, vänta en stund och häll på grönsakerna. Sedan kan man lägga i en klick kokosfett utan smak för att få mer fett på dagen. Krydda med kajenpeppar/tabasco eller färska kryddor.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar