tisdag 26 mars 2013

Colon hydroterapy eller tjocktarm sköljning

Idag besökte jag en kvinna, Christina Weldero som har jobbat över 25 år med att förbättra folkets hälsa genom att göra tarmsköljning.
se.http://www.helahalsan.se/hur-gors-en-tarmrensning.html

Hela dagen fastade jag, drack endast vatten, grönte för att kunna vara ganska tom i magen. Men det var absolut ingen krav från hennes sida.

Besöket tog 3 timmar. Den första delen gjorde vi olika test för att se vad kan jag äta eller inte, så kallad kinesologi. Vissa saker kan man inte bryta ner och därför rekommenderas att äta enzymer för att hjälpa kroppen i nedbrytnings processen.
Christina testade mig om jag tål mjölkprodukter, tex keso. Hon hade 3 byttor. Vanlig, Laktosfri och Ekologisk. Min kropp svarade positivt på ekologiska.
Då förklarade hon att kossorna ger vanligt 25liter mjölk/dag, men för att kossan ska ge mer mjölk, dvs minst 50 liter /dag får olika hormoner. Dessa hormoner är inte så bra för mig och för de flesta männsikor. Kossan som ger Eko mjölk får inga hormoner, de går ut och äter en massa grönt (klorofyll) som slutligen ger bra mjölkprodukter.

Sedan tittade Christina på mina händer, på mitt ansikte och slutligen i ögat, för att förklara kopplingen mellan tarmsystemet och övriga delar av kroppen. Det var intressant.
Hon har hittat minst 5st tarmfickor genom att titta in i ögat.

Efter dessa undersökningar fick jag ligga på en skön varm bädd med en slang i r....n. Vattnet strömmade sakta in och ut. Det kom ut "saker", men det var inte så äckligt som man tror. Tiden gick väldigt snabbt.

Eftersom jag äter raw food hade jag väldigt fin tarm, om man kan säga så. Men hon har hittat tarmfickor som ska rensas en gång till. I dessa kan samlas sånt som kroppen inte kan bryta ner, osv.

Jag kommer att göra en ny sköljning i slutet av april.
Jag rekkomenderar varmt Christina, om man vill testa behandlingen.


När jag kom hem i kväll ville jag äta endast ren mat utan en massa ingredienser, därför blev en god men enkel Avocado sallad med spenat, gurka och citronsaft.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar