torsdag 7 mars 2013

Dag 4
 
 
Idag är den 4 dagen som råkostare. Första dagarna hade jag lite huvudvärk, trötthet, men nu har det börjat vända. Ingen kaffesug längre, magen börjar bli plattare samt känner mig piggare.
 
På morgonen var vi hos skolläkaren för att få hjälp och råd eftersom lillgrabben  har blivit lite för "stor" . Alla vet om problemet, även sonen, men han kan inte hålla sig borta från kolhydraterna (bröd, pasta, ris, mm) samt sitter han för mycket framför dator, tv, ect.
Läkaren tyckte om han promenerar en halv timme, minst 4gng i veckan i snabbare takt och äter ordentliga mål, skippar alla mackor då bör vi komma på banan igen. Hon tyckte att han kunde dricka god smoothie på eftermiddag istället att äta bröd. Sonen sa att min mamma brukar ge mig varje morgon grön/röd smoothie, så det är inga problem, bara jag vill ha lite godare och sötare.
 
Så nu har jag laddat skafferiet med en massa goda frukter, för att se vad sonen föredrar.

På kvällen kommer jag bjuda familjen en härlig röd svampsallad på "ryskt" vis och marinerad boccoli, samt kycklingklubbor till de som äter kött. Alla måste vara nöjda. ;)
 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar